Afla ultimele noutati

Completeaza casutele de mai jos cu datele tale si vei fi mereu la curent cu ultimele noutati.

Username

Parola

Automobilul Electric

  • PDF

Raport Tehnic de justificare a implementarii Proiectului Guvernamental “Automobilul Electric” in Centru de Dezvoltare si Cercetare Aplicata “Transilvania Motorland” Brasov

Automobilul ElectricIn ultimul an, SC KG Clean Energy SA a efectuat anumite studii si a solicitat mai multor institutii din Romania opinii in legatura cu aceasta tema de cercetare. Aproape unanim, s-a considerat ca cele mai inaintate cercetari in acest domeniu s-au efectuat in Centru de Dezvoltare si Cercetare Aplicata “Transilvania Motorland” Brasov.

Preocuparea pentru cercetarea si dezvoltarea unor solutii tehnice de avangarda in domeniul autovehiculelor rutiere are o lunga istorie in Brasov, centrata pe existenta Universitatii Transilvania Brasov cu Facultatea de Inginerie Mecanica – Autovehicule Rutiere si cu Facultatea de Inginerie Electrica si Stiinta Calculatoarelor.

 

 

Brasovul este singurul oras din Romania in care au functionat (si inca functioneaza) intreprinderi in toate domeniile industriale de varf - Autovehicule (Tractoare, Autocamioane si Motoare), Aeronautica (IAR), Mecanica si Mecanica Fina (Metrom, Hidromecanica, Rulmentul), Electrica, Electrotehnica si Sisteme de comanda si control (Electroprecizia), generand un material uman inalt calificat, absolut necesar implementarii solutiilor tehnice aferente Automobilului Electric.

Gasirea unor solutii alternative ale vehiculelor cu motor termic a fost si este o preocupare pentru mediul universitar si pentru industria specifica din Brasov. Traditia constructiei de autovehicule rutiere si a subansablurilor conexe, istoria Brasovului in aceasta industrie – care dateaza din perioada interbelica - au facut ca in zona Brasov sa existe o permenta preocupare in cercetarea si dezvoltarea unor solutii tehnologice noi si inovative, Autovehiculul Electric fiind una din ele.

Mai mult, in Brasov, exista deja un prototip functional al unui autovehicul electric, dovada a preocuparii fata de acest subiect din ultimii ani.

Pe traditia Brasovului in industria automobilului se bazeaza si crearea Centrului de Dezvoltare si Cercetare Aplicata “Transilvania Motorland”, clusterul de inovare in domeniul auto din zona Brasov, pozitionat chiar pe amplasamentul fostului poligon de incercati al intreprinderii de autocamioane Brasov.

Acest proiect, “Transilvania Motorland” este parte integranta a Planului Integrat de Crestere al Polului de Dezvoltare Durabila Brasov care beneficiaza de un acord de finantare de 10 milioane de Euro din partea UE.

Argumentele localizarii proiectului “Automobilului Electric” la Brasov:

A. Argumente ce tin de capacitatea de cercetare

Existenta Centrului de Dezvoltare si Cercetare Aplicata “Transilvania Motorland”

Centrul “Transilvania Motorland” ofera facilitati de cercetare, dezvoltare, testare a proiectului.

In cadrul Centrului vor exista atat laboratoarele de cercetare si dezvoltare, coordonate de Universitatea Transilvania, cat si facilitatile de productie experimentala si testare practica a solutiilor generate. In plus, prin existenta Campusului Universitar Genius din Brasov, se asigura interdepartamentalitatea necesara implementarii unor solutii complexe, cum sunt cele necesare Automobilului Electric.

Existenta unui stand de testare simulata in Brasov si existenta unui poligon de testare practica omologat FIA in cadrul “Transilvania Motorland” (deocamdata singurul din Romania) asigura verificarea aplicabilitatii practice a solutiilor generate teoretic, garantand ca produsul generat la Brasov este complet functional si fezabil.

Existenta sectiilor de Inginerie - Mecanica – Autovehicule Rutiere, Electrica, Ingineria Materialelor, Inginerie Tehnologica in Cadrul Universitatii Trasnilvania Brasov

Aceste sectii de studiu ale Universitatii acopera toate domeniile necesare generarii solutiilor tehnice si tehnologice pentru Automobilul Electric.

Programele de cercetare ale Universitatii, printre care – “Solutii High Tech pentru Autovehicule”, “Produse mecanice si inalta precizie si sisteme mecatronice”, “Tehnologii si sisteme avansate de fabricatie”, “Sisteme electrice avansate”, “Tehnologii si materiale avansate”, “Sisteme pentru controlul proceselor” au generat si genereaza solutii tehnice necesare acestui proiect.

Prin Campusul Genius si prin Centrul “Transilvania Motorland” exista platformele de implementare si ale altor proiecte de cercetare necesare proiectului “Automobilul Electric”.

Capacitatea de a genera solutii a Universitatii Transilvania, prin sectiile sale, este argumentata de numeroasele patente de inventie rezultate din activitatea universitara din Brasov.

Printre proiectele generate si implementate la Brasov se numara si primul monopost de circuit proiectat si realizat in Romania – un autovehicul de concurs creat in cadrul proiectului universitar mondial Formula Student

B. Argumente ce tin de capacitatea de inovare si de accesul la inalta tehnologie

Solutiile tehnice necesare “Automobilului Electric” sunt cercetate la nivel mondial, marii producatori de autoturime din lume bazandu-se pe cateva companii, care au deja solutii tehnice necesare productiei de serie. Evident, aceste solutii au o capacitatea de progres importanta, automobilul electric functional de astazi fiind de fapt o solutie hibrida, bazata pe energie electrica si pe motoare termice.

Exista o preocupare mondiala de a gasi solutiile tehnice necesare functionarii automobilului in mod complet electric, fara energie generata prin motoare termice.

Cercetarea in domeniu este condusa de cateva companii, cu care mediul universitar si industrial din Brasov se afla deja in contact.

Proiectele de cercetare in domeniu ale Universitatii Transilvania – Facultatea de Inginerie Electrica, sunt avansate si acopera domeniile tehnice necesare unui Automobil Electric avansat:

1. Imbunatatirea sistemelor si a timpilor de incarcare.

2. Cercetari asupra bateriilor care se reumplu in loc de a se reincarca.

3. Cercetari privind cresterea duratei de viata a bateriilor.

4. Cercetari in privinta maririi densitatii de enegie a bateriilor (de exemplu baterii cu catozi de oxid de litiu cobalt).

5. Folosirea supercapacitoarelor cu titanat acoperit cu oxid de aluminiu.

6. Cercetari asupra vehiculelor electrice cu baterii solare.

7. Variante de vehicule electrice cu motoare de curent alternativ si invertoare.

Solutiile tehnice de stocare a energiei

Automobilul electric se bazeaza pe capacitatea de stocare a energiei electrice, aceasta fiind domeniul cel mai important de studiu in generarea unei solutii de avantgarda. Unul din inovatorii in domeniu este compania chineza BYD, companie cu care mediul industrial din Brasov se afla in contact, cu scopul de a implementa capacitati de cercetare si productie in Brasov, in cadrul “Transilvania Motorland” si nu numai.

Solutiile tehnice de comanda si control

Sunt determinante in generarea unui proiect fiabil. In mod independent, in cadrul societatii Electroprecizia, se implementeaza un cluster de cercetare in domeniul electronicii auto. Compania americana Johnson Controls, principalul actor mondial in domeniul sistemelor de comanda si control este interesata in acest proiect, negocierile fiind in curs, foarte aproape de finalizare.

Solutiile tehnice de transfer al energiei

Generarea solutiilor de transmisie / transfer a energiei la sol, pentru asigurarea propulsiei, au fost cercetate, solutiile gasite fiind insa perfectibile. In acest domeniu, accesul la solutiile deja existente si capacitatea de inovare a Universitatii Transilvania sunt determinanta. Din acest motiv BYD, care deja produce in serie un automobil electric (dar cu randament redus), a fost contactata si va fi invitata sa dezvolte solutiile tehnice alaturi de specialistii si studenti brasoveni, in cadrul “Transilvania Motorland”.

Solutii tehnice pt reincarcare – distributie acumulatori reincarcabili si intersanjabili

La ora actuala sunt doua probleme principale din cauza carora automobilul electric nu poate penetra piata intenationala :

1- “Mileage Anxiety”, fiind definit prin lipsa unei autonomii de minim 300 km/incarcare a acumulatorul electric.

2- Lipsa unui sistem de distributie de incarcare sau inlocuire a acumulatorilor reincarcabili si intersanjabili

In acest sens si in concordanta cu strategia presedintelui Carlos Goshn – Nissan-Renault – noi consideram ca singura solutie viabila pt rezolvarea problemelor este standardizarea acumulatorilor din punct de vedere al dimensiunilor cat si al compatibilitatii la nivel mondial si distribuirea lor prin intermediul retelelor existente de benzinarii ale companiilor de distributie a petrolului

Proiectul “Transilvania Motorland” are nevoie de implicarea unei companii petroliere cum este Rompetrol atat in cercetare aplicata cat si in implementarea si extinderea sistemului de distributie a acumulatorilor reincarcabili si intersanjabili .

Prin aceasta actiune compania petroliera se intergreaza pe deplin in randul promotorilor de tehnologii alternative nepoluante in domeniul auto, beneficiind in mod direct de avantajele de imagine, economice si de mediu.

Propunerea noastra catre compania Rompetrol are ca scop crearea unei legaturi stranse si de lunga durata referitoare la domeniile mai sus mentionate.

C. Argumente umane, sociale si geografice

Capacitatea umana

Ca centru industrial, Brasov si-a dezvolat capacitatea umana necesara cercetarii si productiei. Personalul tehnic inalt calificat a fost o necesitate, iar structurile de formare si instruire l-au generat, inca din anii ’60.

Aspectul social

Falimentul partial al industriei contructoare de masini si contractia unitatilor ramase active (Autocamioane Brasov, Tractorul Brasov, Rulmentul Brasov, Metrom Brasov si-au incetat activitate; IAR Ghimbav, Hidromecanica Brasov, INA Schaefler si altii si-au redus productia) a generat un somaj crescut, inclusiv in randul personalului inalt calificat, problema sociala fiind una importanta.

Implementarea proiectului “Automobilul Electric” la Brasov, rezolva o parte a acestei probleme, generand noi locuri de munca si oferind posibilitatea reconversiei profesionale.

Geografic

Amplasarea Brasovului in centrul tarii ii confera avantaje logistice demne de luat in seama, costurile de transport fiind o componenta importanta in decizia oricarui proces industrial. Considerand planurile si proiectele de infrastructura de transport aflate in curs (Autostrada A3, soseaua expres Brasov – Sibiu, Aeroportul International Brasov, etc.), Brasovul devine un nod de transport logistic important, diminuand costurile logistice implicate inclusiv de implementarea proiectului “Automobilul Electric”.

Din cele prezentate mai sus, rezulta ca automobilul electric este deja un subiect de studiu la Brasov. Proiecte care au in vedere cercetarea si dezvoltarea in domeniu au fost demarate, iar parte din ele au deja acorduri de finantare. Capacitatea tehnica si inovativa a Brasovului este remarcabila. Toate acestea fac ca efortul de a implementa proiectul “Automobilul Electric” la Brasov sa fie redus comparat cu orice alta locatie din Romania, oferind un argument determinant pentru a-l localiza la Brasov.

Prin urmare, va rugam sa analizati acest raport, care are la baza studiile efectuate de societatea noastra in colaborare cu partenerii sai. In plus fata de cele expuse, va stam la dispozitie cu orice alte informatii suplimentare.

 

Contact

Strada Garii nr. 161, Jilava
Complex Gloria bloc B3
tel: +40 21 224 47 82
fax: +40 21 224 47 82
e-mail: office@kgoil.ro